Derslerimde her ögrencinin seviyesine ve ihtiyaçlarina özel bir plan hazirliyorum. Konulari adim adim, sade ve anlasilir bir dille anlatmayi hedefliyorum. Ögrencilerimin eksiklerini tespit edip, temelden baslayarak zorluk seviyesini artiriyorum. Sadece teorik bilgi vermekle kalmayip, örnek soru çözümleriyle konulari pekistirmeye özen gösteriyorum.
Kullandigim yöntemler arasinda:
Konu anlatimi: Karmasik biyoloji kavramlarini basit ve anlasilir sekilde açikliyorum. Ögrencinin anlamadigi noktalari sabirla açikliga kavusturuyorum.
Soru ve test çözümü: Derslerde bolca soru çözerek ögrencinin pratik yapmasini sagliyorum. Özellikle sinavlara yönelik soru tiplerine agirlik veriyorum.
Görsel materyaller: Moleküler biyoloji gibi konularda görseller ve semalar kullanarak soyut kavramlari somutlastiriyorum.
Aktif katilim: Ögrenciyi derse dahil ederek sorular sormasini ve kendini ifade etmesini tesvik ediyorum. Bu sayede daha aktif bir ögrenme süreci saglaniyor.
Deneyim açisindan, hem kendi egitim sürecim boyunca edindigim bilgileri aktariyor, hem de kisisel tecrübelerimle ögrenme süreçlerini optimize ediyorum. Ögrencinin zorlandigi alanlarda motivasyon saglamaya çalisarak, biyolojiye olan ilgisini artirmayi amaçliyorum.
Derslerimde ögrencilerimin ögrenme stillerine göre farkli yöntemler kullaniyorum. Her ögrenci farkli bir hizda ve sekilde ögrenir; bu yüzden ders planini bireysel olarak düzenlemek benim için önemli. Bazi ögrenciler için semalar ve grafikler gibi görsel materyaller faydali olurken, digerleri için yazili notlar ve kavram haritalari daha etkili olabilir.
Ayrica, moleküler biyoloji ve genetik gibi dallarda güncel bilimsel gelismeleri ve arastirmalari ders içerigine dahil ederek, ögrencilere konularin gerçek dünyadaki uygulamalarini gösteriyorum. Ögrencilerin biyolojiye olan ilgisini artirmak için tartismalar yaparak derse katilimlarini aktif tutmaya çalisiyorum. Sadece sinav odakli bir ögretim degil, ögrencinin biyolojiye karsi bir merak ve tutku gelistirmesine de önem veriyorum.
Ders sonunda ise geri bildirim alarak konularin ne kadar anlasildigini kontrol ediyor ve gerektiginde tekrar yaparak eksikleri gideriyorum. Bu sayede sürekli bir gelisim saglanmis oluyor.