Sınav kaygısı, performans düşüklüğü, motivasyon kaybı, ders programı oluşturma noktasında zorluk çeken öğrencilere yönelik
Advert description
Dersleri öğrencilerle birebir şekilde gerçekleştirmeyi düşünüyorum. Her öğrencinin zorluk yaşadığı durumlar birbirinden farklı ve biriciktir. Dolayısıyla aynı yöntem ve araçlarla tüm öğrencilere fayda sunmak işlevsel değildir. Önce problemi tanımlamak ve ders çalışmayla ilgili yaşadığı sıkıntının kaynağını belirlemek gerekir. Sonrasında tanımlanan problemin giderilmesine yönelik iş birlikçi bir yaklaşımla, öğrenciyle beraber olası alternatif yollar belirlenir. Öğrenci için en uygun olan yol seçildikten sonra mevcut çözümün işlevselliği değerlendirilir. Mevcut çözüm yolu öğrenci için fayda sağladı mı? Öğrenci çözüm yolunu uygularken zorluk çekti mi? Çözümün daha avantajlı hale getirilmesi için neler yapılabilir? Bu gibi soruların cevabı öğrenciyle beraber aranır. Sınav kaygısı, motivasyon kaybı, performans düşüklüğü, ders programına sadık kalma gibi problemlerin çözümü tek bir yol ile sağlanamaz. Dolayısıyla tekrar hatırlatmakta fayda var; öğrencinin biricikliği kadar, öğrenciye sunulacak çözüm yolları da biriciktir.