Advert description
Eger yeni baslayan bir ögrenci oldugunu düsünürsek. Ilk önce çizgi, leke, renk bilgisi anlatirim. Sonra birlikte bir scala yapariz. Ardindan küçük bir obje boyariz. Bütün bunlar en az bir kaç ders alir. Tabii bütün bunlar olurken birbirimizi tanicaz. Ardindan da bir resmi yapmaya geçeriz. Genellikle çocuklarda bu bir çizgi film kahramani olabilir. Yetiskilerde sevdigi bir resssamin resmi olabilir. Ilk önce tabiki taklit edicez. Sonra özgün bir resim arayisina girisicez. Bazen plan girdigimiz bir is baska bir seye yönelicek bazen plana sadik kalicaz. Bütün bunlar zaman alicak birden olmayacacak. Bu birlikte ayni yöne dogru çikilan bir yolculuk.
Ben özel olarak suluboyayla ilgileniyorum. Fakat ögrenci hangi teknigi daha çok merak ediyorsa ya da çalismak istiyorsa o teknigin üzerine gidebiliriz.
Not: Genç bireylerde ögrencinin ya da velinin ne istedigini bilmeliyim. Ne için resim dersi almak istiyor? Bos bir vakti degerlendirmek mi? Yoksa zaten olan bir yetenegi adim ileri götürmek mi? Ya da hali hazirdaki saglik durumuna örnegin otizm vb. destek olarak mi? Bunlari ne kadar ayrintili konusursak süreç o kadar saglikli ilerler.