Derslere baslarken öncelikle bir tekrar ile baslar, ders içerisinde konu anlatimi yapip ezber yaptirmak yerine ögrencinin ögrenmesini saglayarak ögretim sagliyorum. Ögrencinin ezberlemesini degil konuyu anlamasini ve ögrenmesinin daha önemli oldugunu düsünüyorum. Hem sinava yönelik hem de konuyu kavramaya yönelik bir sistem ile dersleri isliyorum. Ders içerisinde çesitli etkinlikler , ders anlat...
Derslere baslarken öncelikle bir tekrar ile baslar, ders içerisinde konu anlatimi yapip ezber yaptirmak yerine ögrencinin ögrenmesini saglayarak ögretim sagliyorum. Ögrencinin ezberlemesini degil konuyu anlamasini ve ögrenmesinin daha önemli oldugunu düsünüyorum. Hem sinava yönelik hem de konuyu kavramaya yönelik bir sistem ile dersleri isliyorum. Ders içerisinde çesitli etkinlikler , ders anlatma yöntemleri, teknolojik cihazlar ile konu anlatimi yapilip ögrenim saglandiktan sonra günlük hayat baglantilari kurarak ögrencinin daha iyi kavramasini sagliyorum. Sonrasinda ögrencinin hem konuyu anlayip anlamadigini ölçen hem de yeni nesil tarzda sorular içeren testler çözerek dersi devam ettiriyorum. Çözülemeyen sorulari ögrencinin kendisi hatasini fark ederek çözdürüyor , bu sekilde yapmis oldugu hatayi bir daha yapmamasini sagliyorum. Ayrica testi çözerken önce ögrenciye firsat veriyor , daha sonrasinda ben de dahil oluyorum. Test çözerken süre tutuyor ve ögrencinin soru çözüm kalitesini pratiklestirmek adina taktikler ile ilerliyorum. Dersin sonunda ne ögrendik, nerelerde yanlislar yaptik ya da nerelerde dikkat etmemiz gerekiyor vs gibi noktalarin üstünden geçtikten sonra diger hafta yapacagimiz seyleri konusuyoruz. Ders sonrasi beraber ufak bir rehberlik konusmasi yaparak yeni nesil soru sistemi üzerinde dikkat etmemiz gerekenleri konusuyor, ögrencileri hem kitap okumaya hem de evde konu tekrari yaparak soru çözümü yaptirmaya tesvik ediyorum. Ögrencilere duruma göre , ödevlerine göre ve o hafta yasadigi yogunluga göre seviye seviye ödevler veriyorum. ( Bu ödevler bazen kendi test kitaplari bazen de benim hazirlamis oldugum sorular olabiliyor.) Ögrenci ödevini yaptiktan sonra diger dersin basinda ödevi kontrol ediyor , yapilamayan yerleri inceliyor duruma göre ufak bir hatirlatma yaptiktan sonra tekrar geçen haftayi hatirlayarak yeni dersimizi baslatiyorum. Bu sekilde velilerin ve ögrencilerin de geri dönüsleri ile ders sistemini düzenleyebiliyorum.
Read more