Merhabalar!
Ismim Ayça meyna. Ingiliz dili ve edebiyati 4. sinif ögrencisiyim. Üniversite 1. siniftan beri çesitli yas gruplarina ve seviyelere özel dersler vermekteyim. Bu alandaki bilgimi ve yetkinligimi arttirmak adina Arizona State University 'nin vermis oldugu TESOL (Teaching English to the Speakers Of Other Languages) egitimini aldim. Egitimimi basari ile tamamladiktan sonra sertifika al...
Merhabalar!
Ismim Ayça meyna. Ingiliz dili ve edebiyati 4. sinif ögrencisiyim. Üniversite 1. siniftan beri çesitli yas gruplarina ve seviyelere özel dersler vermekteyim. Bu alandaki bilgimi ve yetkinligimi arttirmak adina Arizona State University 'nin vermis oldugu TESOL (Teaching English to the Speakers Of Other Languages) egitimini aldim. Egitimimi basari ile tamamladiktan sonra sertifika almaya hak kazandim. Ingilizce ögretiminde ögrencilere yaklasimim almis oldugum egitimdeki stratejiler ile dogru orantilidir. Ögrencinin yas grubu ve seviyesi fark etmeksizin, en önemli amacim ögrenci merkezli bir ögretim saglamak. Ayrica, Türkiye egitim sisteminde var olan ve en çok muzdarip oldugumuz bir konu da ögrencilere sadece grammar anlatimi yapip ögrencilerin dili kendisinin " bir sekilde " ögrenmesini beklemektir. Benim misyonum ise Ingilizceyi 4 temel beceri üzerine insa etmektir. Daha açik bir ifade ile , ögrenci 4 temel beceriye ( konusma, dinleme,yazma,okuma) ayni anda erismeli ve bu 4 temel beceriyi ayni anda kullanabilecegi bir egitim ögretim sistemine sahip olmalidir. Bu nedenle, ögretmene düsen en büyük görev, ögrenciye her ne anlatiyor ise , anlattigi konuyu 4 temel beceri üzerine insa edebiliyor olmasidir. Örnek vermek gerekirse, eger ögretmen "future tense " anlatiyorsa, iyi bir ders plani ile konuyu günlere bölerek tüm becerilere deginmelidir. Konunun sonuna gelindiginde ögrenci hem konusmada , hem yazmada, hem dinlemede, hem de okumada " future tense"'i kullanmis olmalidir. Bu sekilde bir ögretim çok daha kalici ve etkili olmaktadir. Ayrica 80/20 teknigi dedigimiz strateji de Ingilizce ögretiminde hayatidir. Derslerin yüzde yirmilik kismi "instruction " a ayrilirken yüzde seksenlik kismi "practice" e birakilmalidir. Yani aslinda ders ögretmen degil ögrenci odakli olmalidir. Böyle oldugu takdirde, hâliyle interaktiflik seviyesi de büyük oranda artacaktir.
Herhangi bir sorunuz olursa iletisime geçmekten çekinmeyiniz.
Sevgilerimle,
Ayça meyna
Read more
see less